Pokladní systémy s EET

Následující článek se pokusí navést svého čtenáře k tomu, jaké řešení pro elektronickou evidenci tržeb (EET) by pro něj mohlo být vhodné, na které aspekty by se měl zaměřit a co je vhodné neopomenout. Jedná se o obecná doporučení a samozřejmě lze nalézt spoustu dalších kritérií i úhlů pohledu.


EET – ANO či NE?: Opravdu potřebuji přijímat platby kartou, v hotovosti či stravenkami? Pokud mi tak platí jednotky zákazníků měsíčně/ročně, není jednodušší je požádat o bezhotovostní platbu?


OTÁZKA 1: Není vhodné posunout moje podnikání na vyšší úroveň? Například zavést účetní software, začít přijímat platby kartou, účtovat místo na kase v mobilních terminálech u obsluhy, případně nasadit skladový systém či celkový obchodní systém, který bude zaznamenávat prodeje jednotlivých zaměstnanců (vše s podporou EET)? Zavedení EET lze pojmout jako legislativní „pakárnu“, nebo také jako příležitost posunout své podnikání, „když už se to dělat musí“.

OTÁZKA 2: Používám účetní software (Money, Pohoda, Účto Tichý, Ježek SW, Kastner,…)?
Řešení: Objednat aktualizaci 2017 či rozšíření o modul „EET“ nebo „Kasa“ u svého dodavatele. Pravděpodobně již tisknete účtenky na tiskárně připojené k PC, takže aktualizace k nim „jen“ přidá kódy EET a je třeba nahrát certifikáty od Finančního úřadu, dle pokynů od výrobce Vašeho SW.

OTÁZKA 3: Přijímám / plánuji přijímat platební karty?
Je vhodné se podívat na nabídku mé banky, většina bankovních domů nabízí ke svému terminálu řešení EET, mnohdy za výhodných podmínek. Nadále například O2 Kasa nabízí výraznou slevu při vyšším měsíčním obratu přes karetní terminál.

OTÁZKA 4: Jaké množství účtenek denně vydám?
Pokud vydáváte do 5 účtenek denně, může být řešení mobilní aplikace + tiskárna účtenek vhodnou volbou. Do zhruba 30 účtenek denně mohou stačit jednoduchá zařízení typu „kalkulačka“ (většinou mobilní), kam se zadá pouze částka (a současně je nutné zákazníkovi na požádání vypsat „klasický“ doklad). Při větším množství je již logické se poohlédnout po komplexnějším řešení, které nabízí i položky, s tím spojené vedení skladu a další vymoženosti.

OTÁZKA 5: Je pro můj obor vhodný specifický program?
Protože první vlna EET obsahovala pohostinství a ubytování, vznikly převážně speciální aplikace pro pohostinství (rozložení stolů, lepší dělení účtů mezi hosty) a ubytování (vedení obsazených pokojů, evidence hostů), ale lze předpokládat vznik a rozvoj aplikací pro další skupiny podnikání (například trafiky). Je vhodné se podívat, jestli není k dispozici software na míru mého podnikání.

OTÁZKA 6: Co připojení k internetu a mobilita?
Potřebujete mobilní zařízení, nebo stačí připojení po LAN kabelu, případně WiFi, kterou již máte v provozovně zavedenou (jako měly mnohé kavárny pro zákazníky?). Například pro venkovní prodej na trhu je vhodné přenosné zařízení, s provozem na baterie a mobilním připojením. Naopak pro kamennou prodejnu lze volit „velkou“ pokladnu s pohodlnou dotykovou obrazovkou a připojením po kabelu.

OTÁZKA 7: Preferuji jednorázové/měsíční/roční platby?
Další bod, ve kterém se řešení liší, je frekvence plateb. Pokud pomineme řešení zdarma (mobilní aplikace) a řešení, kdy je software předplacen „doživotně“ (součástí zakoupené pokladny), existují tři typy plateb za licenci. První je jednorázová, tedy poskytovatel slibuje, že bude za zaplacení částky v řádu několika tisíc dodaný software aktualizovat a provozovat neomezeně / několik let. Dále je populární roční platba (zpravidla výrazná sleva oproti měsíční) a klasicky měsíční. Pro sezónní použití (například jen během prázdninových měsíců) je vhodné najít takové řešení, které je buď bez měsíčního paušálu, nebo je možné jej aktivovat jen na několik měsíců v roce. Tuto variantu nabízejí jen někteří dodavatelé.


Těchto několik základních otázek by si měl položit každý podnikatel, který se rozhoduje, jak naloží s novinkou zvanou EET. V případě, že vám vychází, že pořízení pokladního systému je pro Vás nutností či prostě možností, jak udělat své podnikání modernější, tak prosím využijte náš Srovnávač.

Pro přehled o jednotlivých pokladních systémech řešících problematiku EET klikněte ZDE.

Po výběru vhodného pokladního systému se jistě bude hodit podívat, jaké sestavy nabízí dodavatel systému.
Pro tento případ jsme vytvořili souhrn těch nejběžnějších nepřenosných sestav na trhu ZDE.

Nezapomněli jsme ani na řemeslníky či prodejce zeleniny na trzích, kde je potřeba využít přenosných (mobilních) zařízení, které jednoduše vezmeme s sebou kdykoliv a kamkoliv.
Zde se nabídka již omezuje zejména na zařízení V1 a pár jiných výjimek, uvidíte ZDE.


Warning: First parameter must either be an object or the name of an existing class in /data/web/virtuals/153340/virtual/www/wp-content/plugins/yeloni-free-exit-popup/wordpress/yetience-class.php on line 143